Friday, June 25, 2010

sesi luahkan bersama Lelaki Alfa

Kita semua buat silap, kita semua tak ada-lah baik sangat, kadang-kadang kite hipokrit, kadang-kadang,kite menipu bile terdesak, kadang kita cakap sahaja lebih. Itu-lah kita, manusia. Kita selalu tuding jari ke arah orang lain tapi kita tak sedar 3 lagi jari tuding kat diri sendiri.

Kadang-kadang aku kutuk orang buat salah, aku selalu kata perangai dia orang buruk. Tapi baik sangat ke aku? aku kutuk pun dah kira salah sebab mengumpat. Kadang-kadang, aku dengar orang laki cakap nak cari perempuan yang solehah, tapi cukup cukup baik ke kau?
same goes to perempuan.

Kite selalu pandang keburukan orang lain dan memperkatakanya, tapi kite jarang cakap pasal keburukan diri, kite cuba untuk sorokkan keburukan kite dengan bercerita pasal keburukan orang lain. Kadang-kadang kite ingat kite betul, tapi hakikatnye kite salah.

Honestly, aku tak refer kepada sesiapa. Aku tak tahu ape motif entry ni. Aku cume muntahkan isi di kepala aku dan apa yang aku terfikir dalam bentuk ayat-ayat sebab tu entry ni mcm kelam kabut isinya. Mungkin aku nak cakap, sebelum kite cari kesalahan orang lain, cari kesalahan diri kita dulu. Sebelum kite betulkan orang, make sure kite betulkan diri kita dlu atau at least, sama2 betulkan diri. Saling menasihati dan tidak terus menghukum. At the end of the day, kita semua manusia biase yang melakukan kesilapan. Ok dah, aku nak bersihkan hati yang penuh titik hitam ni.

No comments:

Post a Comment