Sunday, June 6, 2010

Between me & quiteness

Aku tak pernah fikir -- dengan ketiadaan dia -- aku akan merusuh lagi dengan takdir.Duga aku, mana mungkin akan mampu buat aku tenggelam hanyut dan larut dalam lautan euphoria dan kenangan; macam Romeo dan Juliet mahupun kisah Laila dan Majnun.

I was wrong. Again.

Teringat kata-kata Brandon Boyd dalam lagu-nya, "Sometimes when I'm alone, I wonder, is there a spell that I am under, keeping me from seeing the real thing?"

Jadi-nya, aku cuba hubungi dia. Kata Lelaki Afro, rekindle the old flame. Aku fikir-fikir, ia bukan-lah satu jenayah, dan ya, aku tak mahu terlepas lagi -- jika ada -- apa yang sepatut-nya lekat kemas dalam pelukan aku.

I knew it will never benefited much my intelligence and male ego, but hell, I just needed someone to talk to and pat my back when things turned ugly.

Most of times, she didn't pick up nor return my call; whether her refusal was because she knew it was me or she was busying herself with her never-ending works and family matters -- like she always did tell me.

I knew she lied -- yet, I just kept myself reserve and tried to look things in her direction.

Aku hanya mahu dengar suara-nya, dengus nafas-nya, gelak-tawa-nya, giggle comel-nya. Atau sekurang-kurang-nya, hanya biar-kan aku sahaja yang berkata-kata, dan hanya dia sahaja yang mendengar-nya.

No comments:

Post a Comment