Saturday, June 19, 2010

Lagu pilihan hari ini

Semalam kawan aku cakap,dia gembira bila baca blog aku.

Heh, terima kasih sebab buat seluar aku jadi makin sendat. (Haha)

Aku rasa sebab aku suka tulis benda-benda remeh, kelakar atau menggembirakan di sekeliling aku. Secara tak sengaja benda ni bagi positive vibes kepada orang yang membaca.

Law of attraction.

Memang aku suka tulis benda-benda macam tu. Life aku mungkin nampak happy dan complete. Cuma satu fakta yang aku tak boleh deny: aku pun macam korang jugak. Ada masa gembira, ada masa sedih. Ada masa dekat atas, ada masa dekat bawah. Aku hargai dua-dua perasaan ni.

But I try to keep it balanced.

Cuma aku pilih untuk rasa gembira dan ketpikan rasa sedih.

Sebab tu aku jarang cerita benda sedih dekat blog. Aku lagi suka simpan dan biarkan perasaan sedih tu terpeluap sendiri ke persekitaran.

Tapi ada masa aku tulis jugak. Sebab masa sedih lah idea untuk menulis mencurah-curah. Tiba-tiba je tulisan jadi deep semacam. Tak pasal-pasal. Ada masa, aku tulis panjang-panjang, kemudian aku delete balik.

Sebab aku rasa nonsense.

Kalau kita layankan sangat perasaan sedih tu, lama-lama dia akan makan hati kita, perlahan-lahan. Sel demi sel. Dan bila hati kita dimakan perlahan-lahan, makin berkuranglah kebolehannya untuk menyahtoksik benda yang tak elok untuk badan. (literally dan juga metafora)

Dan bila satu organ gagal berfungsi dengan baik, organ-organ lain pun akan mendapat kesan yang sama. Kalau tak percaya, pergi tanya Dr.House.

Anyway, tu intro je. Sesi motivasi ringkas untuk diri sendiri.

Berbalik kepada tujuan asal post. Hari ni aku nak share satu lagu fav oleh salah satu fav band aku, The Beatles.

Lately lagu ni asyik bermain dalam kepala.

Aku tujukan lagu ni kepada jiwa-jiwa yang telah, sedang atau akan bersedih. Benda-benda ni adalah sebahagian dari proses normal dalam hidup. Macam aku kata pada seorang kawan, "It's just a phase". Ia takkan kekal. Dan harapan untuk gembira sentiasa ada. Jangan putus asa.

The Beatles - Let it be.

No comments:

Post a Comment