Monday, July 12, 2010

tercungap cungap mencari nafas

Di meja makan, kawan-kawan aku yang lain rancak berborak. Aku duduk diam, clasping hand. Fikiran melayang entah ke mana.

Satu minggu yang panjang bagi aku. Banyak perkara berlaku, belum termasuk konflik dalaman lagi. Macam aku kata, perubahan akan berlaku.

Lalu kawan di sebelah pandang aku dan tersenyum.

Curious, aku tanya, "Err kau senyum sebab apa?"

"Aku perhatikan body language kau dari tadi," dia jawab sambil hirup air di depannya. "Dari apa yang aku baca, bila orang genggam tangan macam tu, dia ada masalah. Lagi tinggi paras tangan, lagi besar masalah."

"Ye ke?" aku balas dengan soalan sambil melepaskan genggaman tangan tadi.

"Aku rasa masalah terbesar aku sekarang ialah universiti. Tu je kot?" aku kata, in denial.

Dia angguk, masih tersenyum.

"Sebenarnya, masalah terbesar aku ialah aku tak tahu apa sebenarnya masalah aku sekarang." aku tambah,

dalam hati.

No comments:

Post a Comment