Friday, July 2, 2010

Berjuta-juta senyuman

Dari pagi hingga malam, SHE menggenggam degup jantung-ku, merentap sesak nafas-ku, dan menakluk inci fikir-ku. Macam hantu, SHE, meremang-kan aku, bilamana hampir setiap buat-laku-ku, di-cemari dengan kehadiran susuk-nya; senyum-nya, tawa-nya, tutur fasih-nya, lirik manja mata-nya, sentuhan lembut jemari-nya -- dia seakan-akan subur dalam salur-salur darah-ku.

Untuk setiap udara yang aku hirup, ada rasa-rasa yang hidup dan bergetar di hujung-hujung hempedu -- rasa-rasa aneh yang tak mahu hilang, yang tak mahu pergi, yang tak mahu hapus -- sedang ber-tempur hebat dan memamah hela kewarasan-ku.

She harus ada.kalau boleh,aku tidak mahu membuka genggaman erat tanganku dengan SHE.

ini aku.
biarlah aku menjadi diri aku sendiri untuk kamu.
dan,
kamu;
pandanglah aku.
tembus ke dalam dasar untuk mengenali diri aku yang seadanya.
aku tidak mahu menjadi orang lain.
tetapi.
aku bisa menjadi orang yang kamu mahu.

No comments:

Post a Comment