Thursday, July 22, 2010

bed time story aku sentiasa berakhir dengan sedih

Mereka sedang sibuk bertanya tentang teman istimewa masing masing.kalau kau tanya aku,aku pun ada seorang yang kini berada di ipta sarawak.Aku hanya memasang telinga dengan apa yang mereka bualkan.cinta,sayang,rindu dan sebagainya.Bila tiba giliran aku untuk bersuara,aku hanya diam membisu.

Setelah pulang ke bilik,hanya tunggu masa untuk melelapkan mata dan pada waktu itu juga aku ber-monolog dalaman untuk menjawab segala persoalan ketika bersama teman teman tadi


"Tahu tak gila babi punya aku rindu dia? kau faham tak bila kau suka gila dekat orang tu, kau asyik nak duduk dekat dia? Bukan nak berborak sangat pun, cuma kau rasa tenang bila duduk dengan dia.seronok kan?"

"Kau faham tak bila kau suka tengok muka orang tu, kau tak payah cakap dengan dia pun tak apa. Tengok muka je dah cukup. maksud aku tengok depan depan lah. Kalau dia tengah tidur, kau tengok je muka dia. Sampai pagi. Tak apa. Aku suka. Sebab aku suka dia. Suka sangat kau orang tak boleh bayang sangat macam mana."


Tapi kalau rindulah. Kalau tak, memang tak rasa apa apa pun dan selalunya memang sebelah pihak je. Sigh

No comments:

Post a Comment