Thursday, May 20, 2010

Healing process

Aku manusia lemah,selalu terjatuh.Selalu kalah pada "perasaan".Dipandang rendah oleh "emosi".Setiap kali aku ingin berdiri,mesti ada "mereka" menjatuhkan aku semula.Setiap kali

*Datang-lah seorang lelaki rambut afro ke rumah.Seorang diri

Dia mula membicarakan tentang semua orang yang menanyakan tentang kehilangan-ku

Aku diam

Dia tanya lagi,dengan nada yang jelas

Aku diam membisu.mata merayau sana sini.

Hey,bukan kemampuan kita untuk mengubah sesuatu yang telah terjadi.bukan tugas kita untuk menghukum seseorang berdasarkan luaran.bukan hak kita semua itu.

Kalau sudah bersalah,jangan dikenang kesalahan itu.Cuba cari alternatif lain untuk memajukan diri.Jangan disangka dunia ini kejam.Cuma sikap hipokrasi masih menebal dalam diri.Tak salah kita hakis sikit-sikit ego itu.Tak sakit macam tindik pusat.

Memang ada kala bibir pandai menguntum senyuman paling manis,diri pandai mengubah perwatakan paling cemerlang,kotak suara boleh beralih-alih suara untuk jadi yang paling lembut tapi suara boleh berubah bila kau "perasaan" dan "emosi" datang

Aku jawab.

Aku tak minta semua ini untuk berlaku.

No comments:

Post a Comment