Sunday, September 26, 2010

Refleksi mentaliti

Aku memang berbeza pendapat dengan ramai orang. Even dengan teman-teman rapat aku pun aku selalu tidak sekata. Tapi, bukan selalu-lah. Kami semua sangat mesra.

Banyak idea-idea konvensional dan tradisional yang berlanggar dengan fitrah pemikiran aku. Dan fitrahnya juga, aku lebih suka diam dari terus berdiskusi jika aku bersama dengan manusia konservatif. Sebabnya, aku tahu, normal-nya, ramai yang lebih suka pada konversasi win-lose situation rather than to think.

Aku tak kisah siapa yang menang, as long as I could deliver my idea. Dan aku tak kisah pun kalau mereka rasa mereka menang. Bukan dapat award pun menang, cuma timbul ujud dan riak saja.

1 comment:

  1. "Aku memang berbeza pendapat dengan ramai orang" - sgt suke ayt ni.. :D

    nice blog!

    ReplyDelete