Friday, August 13, 2010

Refleksi

"Dude,masih kau rasa sepi,kosong atau seperti left out,even kau dikelilingi oleh manusia yang bisa buat kau senyum dan gelak?"tanya aku pada refleksi cermin
baru sahaja bangkit dari tidur selepas berbuka puasa.

"Selalu,and it sucks"jawab refleksi,angkuh,sama seperti tuan empunya.

Tindak balas ego yang aku terima ialah perasaan kecewa.hampa.bukan terhadap manusia manusia disekeliling.tapi pada diri sendiri

Ternyata fikiran aku sentiasa occupied dengan sesuatu,membuatkan aku lagi pasrah dan sedih.

Esoknya,i choose to stop thinking of it.


Aku lihat awan biru dan hijaunya dedaun.Aku lupa,bertapa indahnya kehidupan yang sebenar.Di uji dan di duga.Namun aku ini,hanya orang kecil.

Encik Anam sedang rancak mengajar statik di hadapan,aku pula sibuk termenung di belakang.Kept in silence.I have no idea what was i doing.Perhaps,i was captivated by the science of silence.

"I should think more wisely,start using my brain,and stop living like a shit!!!"jawab aku pada diri sendiri yang masih penuh semangat dan ambisi

"Hey,i am happy now.and i'm free to exist"tambah aku lagi dengan senyuman kecil yang terkeluar dari bibir-ku.

Time will heal,time will reveal.aku hanya perlu untuk menunggu masa hilangkan rasa rasa terbuang dalam hati ini.

1 comment: